مجموعه بسته طلایی سوالات تخصصی قانون مالیاتهای مستقیم با جواب :
بیش از 450 سوال تخصصی با جواب تستی
دانلود رایگان قسمتی از سوالات سوالات چهار گزینه قانون مالیاتهای مستقیم pdf :
بخشی از مجموعه پرسش های چهار گزینه ای قانون مالیات های مستقیم با جواب :
- تخلف قضات بازنشسته و نیز نمایندگان موضوع بند 3 ماده 244 این قانون به عنوان اعضای هیأت های حل اختلاف مالیاتی در انجام تکالیفی که به موجب قوانین و مقررات مالیاتی به عهده هیأت های حل اختالف گذاشته شده، با اعلام …… در ……. مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت
الف) رئیس کل سازمان امور مالیاتی – کشور دادسرای انتظامی قضات
ب) رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور – محاکم دادگستری
ج) دادستانی انتظامی مالیاتی – دادسرای انتظامی قضات
د) دادستانی انتظامی مالیاتی – محاکم دادگستری ☑️
- تشخیص مدارس علوم اسلامی برای معافیت مالیاتی نسبت به کمک ها و هدایای دریافتی نقدی و غیر نقدی بر عهده چه نهادی است؟
الف) هیأت وزیران
ب) شورای مدیریت حوزه علمیه قم ☑️
ج) سازمان امور مالیاتی کشور
د) وزیران اقتصادی و دارایی
- صدور یا تجدید یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صالحیت دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر …………. می باشد
الف) پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیتی قطعی شده ☑️
ب) پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی تشخیص شده سال جاری
ج) پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی تشخیص شده سال جاری و سنوات قبل
د) پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی تشخیص شده و قطعی شده
دانلود رایگان نمونه سوالات قانون مالیات های مستقیم
- در مورد صلح مالی که منافع آن مادام العمر یا برای مدت معین به مصالح یا شخص ثالث اختصاص داده می شود بهای مال به مأخذ ……….. در تاریخ ……… مدخذ مالیات ……… در تاریخ مربوط خواهد بود
الف) جمع ارزش عین و منفعت – تعلق منافع – متصالح ☑️
ب) ارزش عین – متصالح – پایان تعلق منافع
ج) ارزش منفعت تعلق منافع – متصالح
د) جمع ارزش عین و منفعت – پایان تعلق منافع -متصالح
- مالیات بر در آمدهایی که تاریخ تحصیل در آمد و سایر مالیات های مستقیم موضوع این قانون که سبب تعلق آنها قبل از سال …….و بعد از سال ……… می باشد به عنوان بقایای مالیاتی تلقی میگردد
الف) 1381 – 1368
ب) 1371 – 1368
ج) 1371 – 1345
د) 1368 – 1345 ☑️
- در مورد اشخاص حقوقی مشمول مالیات که سال مالی انها به موجب اساسنامه با سال …… تطبیق نمیکند در امد سال مالی انها به جای سال مذکور مبنای تشخیص مالیات قرار میگیرد.
الف) سال شمسی
ب) سال میلادی
ج) سال مالیاتی
د) سال پولی ☑️
- کدام یک از هزینه های ذیل در ارتباط با مدیران و صاحبان سرمایه مؤسساتی که غیر اشخاص حقوقی باشند. می تواند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب گردد؟
الف) هزینه حقوقی اصلی
ب) هزینه مزایای غیر مستمر
ج) هزینه سفر و فوق العاده مسافرت ☑️
د) هزینه خواربار
- مؤدیانه موضوع آیین نامه ماده 49 ق.م.م در خصوص فروش کالا و یا ارائه خدمات باید از چه صورتحسابی استفاده کنند؟
الف) صورتحساب مخصوص قانون تجارت
دوم سوم – ب) صورتحساب گروه اول
ج) صورتحساب نوع اول -دوم – سوم
د) صورتحساب نوع اول یا نوع دوم ☑️
- دوره برخورداری محاسبه مالیات با نرخ صفر برای واحدهای اقتصادی مذکور موضوع ماده 132ق.م.م واقع در شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی به مدت ……….. و در صورت استقرار شهرک های صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت ……. افزایش مییابد
الف)دوسال – چهار سال
ب) دوسال – سه سال ☑️
ج) سه سال – شش سال
د)دوسال – پنج سال
- در صورتی که پس از ابطال تمبر تعقیب دعوی به وکیل دیگری واگذار شود وضعیت مالیات تکلیفی مربوط چونه خواهد بود؟
الف) وکیل قبلی مکلف است مالیات متعلق به وکیل جدید را از طریق تمبر ابطال نماید
ب) وکیل جدید مکلف به ابطال تمبر روی وکالت نامه مربوط نخواد بود ☑️
ج) وکیل جدید بایستی تمبر مربوطه را براساس بند الف ماده 103 ابطال نماید
د) وکیل جدید مکلف به ابطال تمبر بر اساس بند د ماده 103 خواهد بود
- از کدام قرار دادهای ذیل که بین بانک ها و مشتریان آنها مبادله می شود در صورت عدم ثبت در دفاتر اسناد رسمی معادل 1000 ریال حق تمبر اخذ می شود؟
الف) برگ قبول شرایط عمومی حساب جاری
ب) قرار دادهای انواع سپردهای سرمایه گذاری
ج) ضمانت نامه های صادره از طرف بانک ها
د) همه موارد ☑️
- عدم تسلیم اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع این قانون مشمول چند در صد جریمه می باشد؟
الف) %5 مالیات متعلق و غیر قابل بخشودگی
ب) %10 در آمد مشمول مالیات
ج) %20 در آمد مشمول مالیات
د) %30 مالیات متعلق و غیر قابل بخشودگی ☑️
- هر شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب مقررات این قانون مکلف به کسر و ابطال مالیات مؤدیان دیگر می باشد در صورت تخلف از انجام وظایف مقرره عالوه بر مسئولیت تضامنی که با مؤدی در پرداخت مالیات خواهد داشت مشمول جریمه ای معادل ………خواهد بود.
الف) %10 کل مالیات متعلقه
ب) %10 مالیات پرداخت نشده در موعد مقرر
ج) دو و نیم درصد مالیات به ازای هر ماه نسبت به مدت تأخیر از سررسید پرداخت
د) موارد الف و ب ☑️
- موعد تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب و زیان و سررسید پرداخت مالیات در مورد اشخاص حقوقی که سال مالی آنها به موجب اساسنامه با سال مالیاتی تطبیق نمی کند ……. می باشد
الف) چهار ماه شمسی پس از سال مالیاتی
ب) چهار ماه شمسی پس از سال مالی ☑️
ج) موعد مقرر در اساسنامه آنها
د) چهار ماه شمسی یا میالدی یا قمری پس از سال مالیاتی آنها
- در آمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی خارجی مقیم خارج از ایران بابت در آمدهایی که در ایران و یا خارج از ایران تحصیل می نمایند بابت تهیه طرح ساختمان ها و تأسیسات به استثنای در آمدهایی که طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تعیین در آمد مشمول مالیات با مالیات آنها مقرر شده است به مجموع وجوهی می باشد که ظرف یکسال مالیاتی عاید آنها می شود.
الف) مأخذ %12 کل
ب) روش عال الرأس محاسبه و شامل
ج) روش رسیدگی به دفاتر محاسبه و شامل
د) مأخذ ده در صد تا چهل در صد ☑️
- کدام یک از گزینه های ذیل از پرداخت مالیات معاف است؟
الف) جوایز متعلق به اوراق قرضه دولتی و اسناد خزانه ☑️
ب) سود مشارکت در سرمایه گذاری ها
ج) سود تسهیالت مؤسسات غیر بانکی غیر مجاز
د) سود و جوایز شرکت های دولتی
- رأی هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی برای کدام یک از موارد ذیل در موارد مشابه لازم الاتباع می باشد؟
الف) شعب شورای عالی مالیاتی – هیأت های حل اختالف مالیاتی – مأموران مالیاتی ☑️
ب) شعب شورای عالی مالیاتی – شعبه دیوان عدالت اداری – مأموران مالیاتی
ج) هیأت های حل اختالف مالیاتی – شعبه دیوان عدالت اداری – مأموران مالیاتی
د) شعبه دیوان عدالت اداری – شعب شورای عالی مالیاتی – هیأت های حل اختلاف مالیاتی
- خلفات انتظامی اعضا شورای عالی مالیاتی و اعضای هیأت رسیدگی به تخلفات اداری به دستور کدام مقام و در چه دادگاهی مورد رسیدگی قرار می گیرد؟
الف) وزیر کشور و دادگاه اختصاصی اداری
ب) وزیر امور اقتصادی و دارایی و دادگاه اختصایی اداری ☑️
ج) وزیر امور اقتصادی و دارایی و دادگاه اختصاصی انتظامی
د) وزیر دادگستری و دادگاه انتظامی
- در مواردی که هر یک از اقالم اطلاعاتی فرم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل برای هر یک از مؤدیان فاقد موضوعیت باشد آن خلالی به اعتبار اظهارنامه وارد نخواهد کرد.
الف) عدم ارائه
ب) عدم تکمیل ☑️
ج) عدم تکمیل ترازنامه
د) عدم تکمیل ترازنامه سود و زیان
- در مورد صورت حساب های نوع اول و دوم فروش کالا یا ارائه خدمات تا زمانی که شماره اقتصادی صادر نشده است؟
الف) تکلیفی برای صادر کننده فاکتور فروش یا ارائه خدمات وجود نخواهد داشت.
ب) درج شماره ملی در صورتحساب الزامی است.
ج) درجه شناسه ملی در صورتحساب الزامی است.
د) درج شماره یا شناسه ملی در صورتحساب الزامی است. ☑️
- صاحبان مشاغل طبق آیین نامه ماده 95 قانون مالیات های مستقیم به چند گروه تقسیم می شوند؟
الف) دو گروه
ب) سه گروه ☑️
ج) چهار گروه
د) پنج گروه
- مالکان مجتمع ها مسکونی دارای بیش از سه واحد استیجاری با چه شرطی صد در صد مالیات بر در آمد املاک اجاری معافند؟
الف) در صورتی که زیر بنای هر واحد 150 متر باشد.
ب) در صورتی که با رعایت الگوی مصرف مسکن بنا به اعالم وزارت مسکن و شهرسازی ساخته شده یا می شوند. ☑️
ج) زیر بنای هر واحد استیجاری 200متر باشد.
د) در صورتی که بیش از 6 ماه از سال محل مذکور را به اجاره واگذار نموده باشند.
- صدور دستور توقیف اموال و دستور اجرای آن را به عهده ……… می باشد؟
الف) دادستانی انتظامی مالیاتی
ب) دادگستری محل
ج) اجرائیات اداره امور مالیاتی ☑️
د) واحد اطلاعات و خدمات مالیاتی
- از لحاظ مقررات فصل هزینه های قابل قبول و استهلاکات چه اشخاصی در حکم مؤسسه محسوب می شوند؟
الف) صرفاً کلیه اشخاص حقوقی
ب) کلیه اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 این قانون که مکلف به نگهداری دفاتر می باشند. ☑️
ج) صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 این قانون که مکلف به نگهداری دفاتر می باشند.
د) کلیه اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل موضوع ماده 95 این قانون
- طبق قانون مالیات های مستقیم در مواردی که از اشخاص مقیم خارج که در ایران شعبه یا نمایندگی ندارد حقوق دریافت شود دریافت کنندگان حقوق مکلفند ظرف چند روز از تاریخ دریافت حقوق مالیات متعلق را طبق مقررات این فصل به اداره امور مالیاتی محل سکونت خود پرداخت نمایند؟
الف) تا پایان ماه بعد ☑️
ب) 30 روز
ج) 15 روز
د) یک ماه
- جداول استهلاک ها و چگونگی اجرای آن با رعایت استاندارهای حسابداری پس از تصویب چه مرجعی قابل اجرا می باشد؟
الف) رئیس سازمان سازمان امور مالیاتی کشور
ب) رئیس سازمان حسابرسی
ج) رئیس جمهور
د) وزیر امور اقتصادی و دارایی ☑️
مالیاتی کشور حسب اقتضاء برای مشورت و اظهارنظر به شورای عالی مالیاتی ارجاع می نماید.
- عدم تسلیم اظهار نامه توسط صاحبان مشاغل موضوع این قانون مشمول چند درصد جریمه می باشد؟
الف) 5 % مالیات متعلق
ب) 10% مالیات غیرقابل بخشودگی
ج) 20% درآمد مشمول مالیات ☑️
د) 30% مالیات متعلق و غیرقابل بخشودگی
- تعیین ارزش معاملاتی املاک به عهده چه نهادی است و مشکل از چند عضو می باشد؟
الف) کمیسیون تقویم املاک – 5 عضو ☑️
ب) اداره ثبت اسناد و املاک – 4 عضو
ج) سازمان امور مالیاتی کشور – 7 عضو
د) وزارت مسکن و شهرسازی – 10 عضو
- کدام یک از گزینه های زیل به عنوان طبقه دوم ارث طبق ق. م. ق محسوب می شود؟
الف) پدر – مادر – زن – شوهر – اولاد – اولاد
ب) عمو- عمه – دایی – خاله و اولاد آنها
ج) اجداد – برادر – خواهر – اولاد آنها ☑️
د) اجداد – عمو – عمه – دایی – خاله و اولاد آنها
- کدام یک از موارد ذیل از شرایط مربوط به پذیرش دخیره مطالبات مشکوک الوصل جهت احتساب در هزینه قابل قبول مالیاتی نمی باشد؟
الف) مربوط به فعالیت مؤسسه باشد.
ب) مازاد بر ذخیره مربوط باشد. ☑️
ج) احتمال غالب برای لاوصول ماند آن موجود باشد.
د) در دفاتر مؤسسه به حساب مخصوص منظور شده باشد تا زمانی که طلب وصول گردد یا الوصول بودن آن محقق شود.
- در مواردی که موضوع وکالت دعاوی کیفری نسبت به مورد ادعای خصوصی که مالی باشد چند درصد حق الوکاله مقرر در آیین نامه حق الوکاله برای هر مرحله اخذ می شود؟
الف) 5% ☑️
ب) 3%
ج) برای مواردی که تعرفه خاصی تعیین نشده است به میزان 3%
د) مشمول مالیات تکلیفی نمی باشد.
- جریمه تخلف از مقررات مالیات مربوط به حق تمبر چیست؟
الف) علاوه بر اصل حق تمبر معادل دو برابر آن جریمه می شود. ☑️
ب) 50 % حق تمبر جریمه می شود.
ج) فقط به اندازه اصل حق تمبر جریمه می شود.
د) چنانچه مرور زمان گردد قابل وصول نخواهد بود.
- ……….. مجاز است سفته و برات و بار نامه و اوراق دیگر مشمول تمبر را چاپ و در دسترس متقاضیان بگذارد؟
الف) وزارت امور اقتصادی و دارایی ☑️
ب) سازمان امور مالیاتی کشور
ج) رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
د) بانک مرکزی
- از کدام یک از اوراق ذیل نسبت به مبلغ آنها معادل نیم در هزار تمبر اخذ می شود؟
الف) چک های بانکی
ب) اسناد رسمی و نظایر آنها
ج) اسناد عادی
د) برات و سفته و نظایر آنها ☑️
- در برگ اجرایی مربوط به وصول مالیات درج کدام یک از موارد ذیل ضروری است؟
الف) نوع و مبلغ مالیات
ب) مدارک تشخیص قطعی بدهی و سال مالیاتی
ج) مبلغ پرداخت شده قبلی و جریمه متعلق
د) همه موارد ☑️
- در آمد کدام یک از فعالیت های زیر از پرداخت مالیات معاف می باشند؟
الف) در آمد مؤسسات نگهداری معلولین ذهنی و حرکتی بابت نگهداری اشخاص مذکور که دارای پروانه فعالیت از مراجع ذیربط هستند
ب) در آمد باشگاه ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت های منحصراً ورزشی
ج) در آمد حاصل از تعلیم و تربیت مدارس غیر انتفاعی اعم از ابتدایی راهنمایی متوسطه منحصراً ورزشی
د) همه موارد ☑️
- در مواردی که اظهارنامه مالیاتی یا سایر اوراقی که مودی مالیاتی به موجب مقررات مکلف به …… .تسلیم آن می باشد به وسیله اداره پست واصل گردد
الف) اظهارنامه مربوط قابل رسیدگی نخواهد بود
ب) چناچه بعد از تاریخ انقضای تسلیم اظهار نامه مالیاتی یا سایر اوراقی که مؤدی مالیاتی به موجب مقررات مکلف به تسلیم آن می باشد تسلیم پست گردد به عنوان اظهار نامه خارج از موعد تلقی می گردد
ج) تاریخ تسلیم به اداره پست در صورت احراز تاریخ تسلیم به مراجع مربوط تلقی خواهد شد
د) موارد ب و ج ☑️
- از نظر مالیات بر در آمد اجاره امالک در بیع شرط مادام که طبق شرایط معامله مبیع در اختیار بایع شرطی است نحوه محاسبه چگونه است؟
الف) خریدار مشمول مالیات بر در آمد اجاره می گردد
ب) فروشنده مشمول مالیات بر در آمد اجاره می گردد
ج) خریدار و فروشنده به طور مساوی مشمول مالیات بر در آمد اجاره می گردند
د) اجاری تلقی نمی گردد مگر اینکه به موجب اسناد و مدارک ثابت گردد که اجاره پرداخت می شود ☑️
- کدام یک از موارد زیر از پرداخت مالیات معاف هستند؟
الف) موقوفات- نذورات-پذیره- کمک ها و هدایای دریافتی نقدی و غیر نقدی استان قدس رضوی
ب) کمک و هدایایی دریافتی نقدی و غیر نقدی سازمان هلال احمر جمهوری اسالمی ایران
ج) کمک و هدایایی دریافتی نقدی و غیر نقدی صندوق های پس انداز بازنشستگی و سازمان بیمه خدمات درمانی
د) همه موارد شود ☑️
- رئیس شورای عالی به پیشنهاد و حکم چه کسی منصوب می شود؟
الف) هیأت دولت – رئیس جمهور
ب) رئیس سازمان امور مالیاتی کشور – هیأت دولت
ج) رئیس هیأت عالی انتظامی – مالیاتی وزیر امور اقتصادی ودارایی
د) رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور – وزیر اقتصادی و دارایی ☑️
اگر سوال یا درخواستی در مورد درس (قانون مالیاتهای مستقیم) داشتید، من در قسمت نظرات هستم تا بهتون کمک کنم!







دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.